Eindelijk in Belgie - Reisverslag uit Hoei, België van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu Eindelijk in Belgie - Reisverslag uit Hoei, België van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Belgie

Blijf op de hoogte en volg Kees,Ria en Sasha

10 Augustus 2019 | België, Hoei

Maandag 5/8
Jullie zullen wel denken waarom om zo' n haast om in Belgie te komen,wel wij hebben vorig jaar met veel plezier op gevaren met De Jonge Sietze van Nico en Alice en de Johanna van Wim en Loes.en daar hebben we in Dinant afscheid van genomen.Nico en Alice zijn nu ook weer in de buurt van Dinant en nu u leek het ons leuk om elkaar weer te ontmoeten in Dinant.Maar omdat de Meuse afgesloten is en wij nu van een andere kant komen,willen we proberen elkaar in Namur te treffen.Afval weggebracht en Sasha even laten rennen op de steiger en toen weer gaan varen Na 3 sluizen zijn we eindelijk Frankrijk uit.

Het Canal Nimy Blaton op via sluis 1 en na sluis 2 afgemeerd in de haven van Peruwelz aan de kade,maar de boot waar we achter lagen ging schuren en spuiten met een spuitbus.Dus Kees verkast naar een plek terug.Ik was in de tussentijd boodschappen gaan doen .Verder weinig gedaan.

Dinsdag 6/8
Vroeg gaan varen ,de Lady Liberty vertekt later die gaan naar Mons.Na 2 sluizen,geschut met een Nederlander uit Hoorn Samen met de Nederlander de bak van Strepy Thieu in 69 m.omhoog en via Canal Brussel Charleroi bij Charleroi de Sambre op richting Namur.Na 3 sluizen die best wel snel gingen,konden we bij 4e sluis niet verder,die bedient na 19.00 geen pleziervaart meer.Morgen om 9.00 zijn we de 1e.of er moet eerder een vrachtschip geschut worden.Vroeg naar bed dan maar.

Woensdag 7/8
Sasha is vandaag 9 maanden oud.Om 6.00 opgestaan en om 7.30 de sluis 13 in met een vrachtschip,dat was mazzel hebben.Bij Auvalais direct na sluis 14 aan de kant gegaan en boodschappen gedaan bij de Lidl, en 3x Diesel gehaald.Na 2 uur weer gaan varen en sluis 15,16 gingen goed,maar sluis 17 was weer een ramp,moesten lang wachten voor we er in mochten,toen duurde het heel lang voor dat de deuren dicht gingen,en nog langer voor het water zakte.Deze schutting heeft 1 uur geduurt.Maar eindelijk mochten we dan door Namur varen.Nico stond on op de hoek met de fiets op ons te wachten en er was nog net een plek over waar wij in konden.Gezellig op de Jonge Sietze wat gedronken en lekkere hapjes gegeten.Was weer reuze gezellig.

Donderdag 8/8
Bij ons aan boord koffie gedronken en toen zijn Nico,Alice en ik naar de stad gelopen,wilde naar de INNO om een horlogebandje voor Kees te kopen.Kees bleef bij Sasha .Mooi bandje aan z' n horloge laten zetten en verder een mooi T shirt gekocht..Verder veel gezien maar niets gekocht.S' avonds bij ons aan boord een Tapas maaltijd gegeten,met Tortila,Coquilles,Garnalen ,Tonijn en stokbrood en natuurlijk een heerlijk glaasje wijn.

Vrijdag 9/8
Weer gaan varen,doen maar 2 sluizen,maar door de vele vrachtschepen duurt het schutten veel langer.bij de 2e sluis 1 uur liggen wachten.Vroeg afgemeerd in Huy,gelijk een tafel voor 4 pers.besproken in het Restaurant La Fregate bij de haven.Stroom genomen en om 19.00 gaan betalen en gaan eten.Alice en ik haden een lekkere Gerookte zalm schotel met groene en witte asperges.Kees en Nico een Biefstuk spies met patat en salade.Was heerlijk.

Zaterdag 9/8
Rusig aan gedaan en toen een was in de machine gedaan,toen die in de droger zat een 2e was gedraaid.Was en droger waren gelijk klaar. Was opgehangn en toen met z' n vieren op de fiets naar de supermarkt.Ria weer eens gevallen met de fiets.Broek en knie kapot.Toch boodschapen gedaan en terug aan boord viel het toch wel mee.Een blauwe knie maar een klein wondje.Toen de was droog was,opgevouwen en opgeruimd We hebben bij ons aan boord weer Tapas gegeten alles bij elkaar gedaan en heerlijk gegeten.IJs en koffie toe.Nog even afwassen en naar bed.

Zondag 10/8
De laatste dag van ons samen zijn.We gaan naar Luik voor de Batte.Nico heeft 2 plaatsen gereserveerd in Luik,aan de kade achter elkaar.Doen 2 sluizen vandaag en we waren met 7 jachten.Om 12.45 in Luik ,afgemeerd en gelijk naar de Batte gegaan.Daar weer een heerlijke gegrilde kip gekocht met aardappeltjes en een bak Sla.Terug aan boord gelijk gaan betalen en een tukkie gedaan.Na het eten een glaasje Champagne gedronken als afscheid.Wij gaan naar de Zuid Willemsvaart,Nico en Alice gaan naar Maastricht en de Maasplassen.Waren weer een paar heerlijke gezellige dagen. We hebbn genoten. Groeten vanuit Belgie van de Seawolf en de scheepshond Sasha.

• 22 Augustus 2019 - 17:19

Alice Berger:

Lieve lezers. Het was ontzettend leuk en vooral gezellig om Ria, Kees en Sasha weer te zien. Uiteraard misten wij Loes, Wim, Lady en Vicky. Het is moeilijk onder woorden te brengen als je zo'n "klik" met elkaar hebt. Het waren weer onvergetelijke dagen samen. Hoop, dat wij elkaar, waar dan ook, weer tegen komen...