Op weg naar Belgie - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu Op weg naar Belgie - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu

Op weg naar Belgie

Blijf op de hoogte en volg Kees,Ria en Sasha

04 Augustus 2019 | Frankrijk, Valenciennes

Maandag 29/7
Omdat Sasha steeds probeert weg te lopen,hebben we een lijn gespangen aan de reling van voor naar achter en daar een riem aangedaan.Kan ze rond lopen op de boot maar er niet meer af.De Engelsen waren al weer vroeg vertrokken,wij blijven hier een dag liggen.Eerst naar de Intermarche,Kees ook gelijk Diesel gehaald,in totaal 4x.Ik ben de was gaan doen .Er liggen hier ook geen Nederlanders,wel 2 Zwitsers,een Amerikaan en een Nieuw Zeelander.De Zwitser naast ons,heeft een zwarte Cocker aan boord.Tot laat in de kuip gezeten,het is nog steeds warm.

Dinsdag 30/7
Het begon vandaag met een frisse wind,en met panne bij de 2e sluis in Reims ,gebeld en er was snel hulp.De sluizen 9 t/1 is een ketting,bij sluis 7 was de monteur er al,de rest van de sluizen liepen lekker.In sluis 1 Berry kregen we een nieuwe telecommande voor het Canal lateral a l' Aisne,en de oude ingeleverd.Net voorbij de sluis aan de kant gegaan.Het is toch nog aardig weer geworden.

Woensdag 31/7
Vandaag doen we de sluizen 4 t/m 9 en alles ging goed..Bij Soisson afgemeerd aan de kade,daar heb je stroom en water en alles gratis,Het ziet er wel een beetje verwaarloosd uit,maar je heb niet zoveel afmeer plekken hier.En voor 1 nacht is het goed te doen.En er is een warme bakker vlakbij.

Donderdag 1/8
Vroeg naar de bakker en toen gaan varen ,door de sluizen 10 t/m 15 , we zijn veel vrachtschepen tegen gekomen.We gaan nu naar Canal du Nord.Bij Janville sluis 4 de telecommande ingeleverd .daarna nog sluis 3 en toen aan de kant in de haven van L' Eveque .Kees Sasha uitgelaten en gezocht naar de betaalautomaat,volgens hem alleen voor water en stroom,later hoorde we dat je ook het liggeld met de automaat moest betalen.Foutje van Kees.

Vrijdag 2/8
Kees natuurlijk eerst naar de bakker en toen gaan varen samen met een Duitser, Lady Liberty en daar ook alle sluizen 19 t/m 13 mee gedaan en de tunnel.Afgemeerd in de jachthaven van Peronne,was nog 1 plek aan het ponton voor ons,en de Lady Liberty kwam langszij.Later kwam en nog een boot van een meter of 14 die wilde als 3e boot afmeren,maar is och maar weer weggevaren.Gaan betalen bij de Camping en gelijk een menuutje patat,Frikandel en sla gehaald.Later nog even het papier,plastic en glas weggebracht.We gaan morgen proberen tot Belgie. te gaan.

Zaterdag 3/8
Weer vroeg vertrokken samen met de Lady Liberty,omdat de haven in een zijarm lig,,hadden we niet gezien dat er net een Pousseur voorbij gekomen was.Daar zitten we nu achter.Met de sluizen 12 t/m 3 te gaan wordt het een lange dag.Bij het Souterain Ruyaulcourt kregen we groen licht toen we aan kwamen,,maar daarna zagen we de pousseur weer voor ons varen.Om 17.15 afgemeerd aan een graskant met een P, op een plek waar de bolders dicht bij elkaar stonden.Rustige plek.

Zondag 4/8
Weer gaan varen met de Lady Liberty,maar waarschijnlijk halen we vandaag ook Belgie niet..Na de sluizen 2 en 1 zijn we het Canal de Sensee opgegaan ,Hier doen we nog 3 sluizen en zijn gestopt in de Nieuwe jachthaven van Valenciennes,afgemeerd in een box naast de Lady Liberty ,betaald en we kregen een kaart voor de poort en een tegoed voor 50 liter water en 10 Kw.sroom.Water getankt en verder geluierd.

• 22 Augustus 2019 - 14:25

Alice Berger:

In jullie verhaal zijn jullie haast bij ons Namen...