We zijn in Belgie - Reisverslag uit Bocholt, België van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu We zijn in Belgie - Reisverslag uit Bocholt, België van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu

We zijn in Belgie

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees,Ria en Sasha

23 Mei 2019 | België, Bocholt

Zijn we weer.
Zondag 19/5
Toen we uit Arkel vertrokken was het best aardig weer.De reis ging lekker vloten de sluizen ook.Maar nog steeds heel erg rustig.Bij de wachtsteiger van sluis Engele aan de kant voor een Sanitaire stop
Verder over de Maas tot het Maximakanaal en daar door 2 sluizen en dan de Zuid Willemsvaart op.En daar begon het te gieten en zelfs te hagelen.
In Veghel afgemeerd in de regen en gaan koken.Het is de
hele avond blijven regenen en flink onweren.

Maandag 20/5
Was het droog maar wel fris.Zijn toen naar Aarle Rixtel gevaren,en daar afgemeerd aan de graskant.Het was zo koud dat we SNERT hebben gegeten.Wel lekker.We hebben alle sluizen alleen gedaan,zo rustig is het.Er is vlakbij de kade een grote ALDI dus boodschappen gaan doen.Alles weer een beetje aangevuld

Dinsdag 21/5
Blijven hier nog een dag liggen

Woensdag 22/5
Na Aarle Rixtel een lange dag gevaren naar Bocholt,samen met een Tjalk.9 sluizen gedaan waarvan de laaste 3 alleen,de Tjalk ging richting Maasbracht.Terwijl we lagen te wachten op een tegenschutting Sasha uitgelaten,ze kan het best lang ophouden hoor.Ze is de hele dag buiten,als ze het warm krijg gaat ze aan de schaduw zijde in het gangboord liggen.Ook in Bocholt is het rustig,daar was nog plek zat.Na het afmeren ,Kees een stuk met Sasha gelopen en verder geluierd.Het is tenslotte vakantie.Blijven hier morgen ook nog liggen

Donderdag 23/5
Naar de Wasserette is bijna traditie,mooie grote,schone zaak.Was gebracht een paar boodschappen gedaan ,was in de droger en 30 min later later schoon in de kast.Kees heeft gestofzuigd,we liggen aan de stroom.Dat doen we alleen als we de oven of de stofzuiger moeten gebruiken.We hebben altijd stroom van het Zonnepaneel,maar niet voor de stofzuiger.Morgen gaan we naar de Outlet in Maasmechelen,daar is een langen steiger waar je goed kan afmeren.Probeer nog wat foto's te plaatsen,lukt dat niet dan komen e de volgende keer.Groeten van de bemanning van de SEAWOLF en de scheepshond Sasha.