We zijn onderweg - Reisverslag uit Arkel, Nederland van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu We zijn onderweg - Reisverslag uit Arkel, Nederland van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu

We zijn onderweg

Blijf op de hoogte en volg Kees,Ria en Sasha

18 Mei 2019 | Nederland, Arkel

Hallo volgers We zijn onderweg.
Woensdag middag 15/5
Eerst met Sophie ergens gaan eten ,ze mag altijd kiezen waar en deze keer werd het de Beren.lekker op het terras aan de Noord AA plas. Sophie een pannenkoek en wij een 12 uurtje. Daarna bij Marina koffie gedronken en toen de laatste spullen thuis opgehaald. Aan boord alles opgeruimd en gaan varen tot aan het Aarkanaal, bij de voetbal velden.Sasha vind het varen leuk,ze loopt rond of zit op het dak alles te bekijken..Wel met haar zwemvestje aan.Vind ze niet erg hoor.We zijn 1 keer naar de kant gegaan voor een Sanitaire stop bij Koudekerk

Donderdag 16/6
Vroeg gaan varen en we konden na 10 min.door de spoorbrug bij Gouwsluis.De Julianasluis ging ook vlot. Alleen toen we de sluis uitkwamen ging er net een Cruiseschip achteruit naar de steigers bij Gouda.Na een kwartier zijn we voorbij gelopen.naar de Waaierschutsluis die ging net open met een tegen schutting. Het is erg rustig op het water,komen haast geen boten tegen .Om 16.30 afgemeerd aan de kade bij Plaza City in Nieuwegen.Hier lag maar 1 boot.We zijn 2 keer aan de kant gegaan voor Sasha,bij Haastrecht en bij Montfoort, We blijven hier vrijdag liggen.Het was de laatste avond van de Avond vierdaagse,die werd afgesloten met diverse Drumbands die met wandelaars meeliepen,vlak voor de deur.

Vrijdag 17/5
Even een paar boodschappen gaan doen en winkelen Sasha bleef aan boord in haar Bench ,dat ging goed. Het weer is best lekker ,een beetje frisse wind maar in de zon is het heerlijk. Vrijdag middag lag de kade bijna vol.

Zaterdag18/5
Eerst naar de Markt,die is voor de deur.Toen gaan varen, vandaag weer 2 sluizen 1 in Vreeswijk,toen de Lek overgestoken en daarna de sluis in Vianen..Op het Merwede kanaal gingen de bruggen redelijk snel ,en we waren net op tijd bij de Spoorbrug bij Gorichem.Om 14.00 afgemeerd in de jachthaven de Gors in Arkel.We liggen in box 92 tegenover de invaart,Sasha is tijdens het uit laten in Arkel gebeten door een Engelse Buldog,kras op haar neus,verder viel de schade gelukkig mee. .Zij en wij zijn behoorlijk geschrokken.Ze gilde als een mager speen varken.morgen gaan we verder als het lukt tot Veghel.dat zien jullie in het volgende verslag.groeten van Kees en Ria en de scheepshond Sasha.