De voorbereidingen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Kees,Ria en Sasha Steegers - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Ria

Blijf op de hoogte en volg Kees,Ria en Sasha

02 Mei 2019 | Nederland, Zoetermeer

Hallo daar zijn we weer,voor de 3e keer gaan we weer een reisverslag bij houden.Dit jaar gaan we een paar maanden varen door Belgie,Frankrijk,Duitsland,een stukje Luxemburg en terug weer Duitsland.Frankrijk en Belgie. We hebben een jaarvignet voor Frank,rijk gekocht,een lidmaatschap van de Ankerhavens in Belgie en een lidmaatschap van VPF in Belgie . Hier mee krijgen we in Belgie korting in Jachthavens.Verder hebben we een mooie route uitgezet met Navigo en geprint. We zijn zodra het weer beter werd met Sasha naar de boot gegaan ,om te kijken hoe ze het vond.Wel geen probleem.Met het zwemvestje aan liep ze over de gangboorden en het dak.Een week later hebben we de motor laten lopen,ook geen probleem voor haar,

Vrijdag 19/4 t/m Maandag 22/4
Met de Pasen zijn we een weekendje naar het Aarkanaal gevaren Tijdens het varen liep ze lekker rond over het gangboord ,neus in de lucht. Het slapen ging ook goed,haar mandje onder de eettafel ,zodat ze ons toch nog kon zien.Geen gepiep of geblaf.En geslapen tot 7.00 uur. Na het weekend,de boot gewassen,gasfles omgeruild,watertank en de dieseltank bijgevuld.Nu nog de laatste voorraden kopen en kleding uitzoeken en naar de boot brengen.We hebben nieuwe fietsen gekocht met 22"wielen,en een hondenmand voor in de stuurhut..Ook even geprobeerd,vind ze ook geweldig.Het mastje moet tijdens het varen naar achter geklapt worden ipv naar voren ,want Sasha liep tegen het windmolentje aan.Met een kl.stootwil gaat dat prima.Kees heeft ook een lijn gespannen onder de reling zodat ze niet zo makkelijk van oord kan springen.We zijn nu geloof ik puppy proef Dit was het voor nu ,groeten van de SEAWOLF .

• 06 Mei 2019 - 03:52

Alice Berger:

Hallo Ria en Kees!
    Heerlijk te lezen, dat jullie al helemaal vaarklaar zijn. Nu maar hopen dat het weer beter gaat worden. Wij hebben net onze ogen open en het is binnen 8gr.brrrrr. Nu de kachel aan het dan is het straks weer heerlijk warm.
    Wij liggen nog een week in Monnickendam en maandag 13 mei is het dan de bedoeling het Markermeer over te steken naar Almere. Wij houden jullie op de hoogte en gaan jullie volgen. Lieve groet Nico&Alice. Poot voor botenhond Sasha